söndag 10 januari 2010

Dansat, dansat, dansat!!!

Igår var det härlig 50+50 års fest med 200 gäster. Hur kul som helst. Jag kände kanske 20 personer av dessa :) men det räckte :)
Jag älskar ju att dansa foxtrot och bugg. Och det fick jag verkligen göra igår kväll. Behöll mina högklackade stövlar på hela kvällen men efter tolv så värkte fötterna något så fruktansvärt att varenda steg var en plåga men inte kunde jag sluta dansa för en sådan petitess =) fast jag fick sluta bugga då, åtminstone med de riktigt duktiga. Det var för många avancerade steg för att mina stackars fötter skulle klara trycket... Att bugga med någon som det klaffar med, är en ren njutning och ett sant nöje!! (bra motion är det med ;)
Jag tycker att det är trist och sitta att vänta på att bli uppbjuden så jag bjöd nog upp till de allra flesta danserna, vill man dansa så är det lika bra att ta saken i egna händer.
Två eller tre gånger under kvällen så hade de Jägardansen, en av mina absoluta favoriter!! Det är ju där man dansar en kort stund med sin partner, börjar gå i en ring tillsammans under tonerna till "Vi gå över daggstänkta berg" och sedan tackar man för dansen, damerna vänder och går på andra hållet och när musiken tystnar så dansar man med den som man får. Underbart roligt och man får dansa med väldigt många som man inte bjudit upp själv =) och till och med lite vals!!

Helnöjd med kvällen!!!

Inga kommentarer: