söndag 27 november 2011

Shoppingresa

Igår tog jag med mig lillsis och körde mot stora shoppingcentrat Väla och hade en riktigt mysig dag. Först lite leksaker i stora leksaksaffären och sen in och njuta av nyinvigda Väla Center.

Var ju meningen att jag skulle handla färdigt julklapparna, men tja.. nästan alla affärer hade mängder av rea-erbjudande så jag började kolla på fynd till mig själv istället... så en del julklappar är klar men inte så många som jag skulle ha önskat, men får skylla mig själv.. fick ju någon fin tröja med hem till mig istället :)

Igår medan jag shoppade så tapetserade maken, och ännu en av de där "Att göra-sakerna" är avklarade och avbockade.

Idag är första advent o första ljuset är tänt. Men istället för att sätta upp stjärnor o stakar idag, så har målarpensel o roller o färgburken åkt fram istället. Golvet målas! Nästa vecka eller nästa vecka igen så kommer vår nya begagnade soffa. Den gamla 70-tals soffan uppdateras med en 00-tals soffa :)
Är dessutom så sugen på att göra ytterliggare en omändring i vardagsrummet när vi nu ändå är igång.. funderar o diskuterar...

Nä, nu tjatar tjejerna om att få kolla film på datorn. Vi ses :)

Inga kommentarer: