söndag 2 september 2012

September

September är min favoritmånad.
1: Jag fyller år i september. Jag gillar att fylla år och känna hur åren blir fler och fler. Har ingen åldersnoja överhuvudtaget, utan snarare tvärtom. Jag njuter av att bli äldre och klokare och kanske en aning lugnare.
2: Färgerna. Dessa fantastiska höstfärger. För en människa som jag som inte överlever utan färgklickarna, så fylls en massa energidepåer på under september.
3: Rutinerna. Jag gillar att efter sommarens hej o hå, få komma in i rutiner, man vet vad som sker och man vet vad som ska göras. Inga mer frågor om ska vi göra detta eller detta, äta nu eller sen, åka dit eller hit... Nä, dagarna har sin gilla gång och jag gillar det.
4: Tända ljus. Nu är det ok att krypa upp i soffan igen och bara mysa under filten. Tända lite ljus och inte göra något annat än bara njuta av värmen under filten och nuet.
5: Budget. Ja, är man tvättäkta ekonom så är man. September innebär budgettider. Det är extremt slitsamt, men också så kul och intressant och spännande. Det är ju nu som alla beslut tas om vart vi ska ta vägen till nästa år, vilka är våra mål och förväntningar. Vad tror vi om marknaden, vad tror vi om företaget, vad tror vi om personalen, vad tror vi om investeringarna?? Allt är spekulationer, det är högt i tak och drömmarna flödar fritt. Sedan fasas allt in och blir en form, ett mål, en vision om morgondagen.

Jag gillar verkligen September!!

Inga kommentarer: