måndag 11 mars 2013

Monday..

Åh ljuva måndag.. eller suck det är måndag.. tja, idag var det nog mer suck än ljuvligt.. Isande kallt och önskningar om att helgen skulle varit lite längre.

Imorgon bär det av till kontoret långt borta. Väskan ska packas ikväll med fin kavajen och fin byxan och träningskläderna.

Hade verkligen tänkt springa lördag eller söndag, men det var ju halvstorm ute och jag höll mig inne. Så nu i veckan blir det löpning och hårdträning. Måste fortsätta att slipa på formen.

Läste ett Twitter inlägg från Jessica Almenäs. Hon hade gjort rekordtid på milen idag.. sprungit på drygt 47 minuter. Men det som fångade min uppmärksamhet var att det var 17 minuter snabbare än hennes första mil som hon sprang i december 2010..
Det inger hopp.. det går att komma ner i tid, trots att man börjar på höga tal... Jag vill ner under 55 minuter.. men jag vet inte alls hur man lägger upp träningen.. snart måste jag ta hjälp av någon...

Inga kommentarer: