måndag 12 oktober 2009

Måndag och viktis

Tog en tur in till Viktväktarna idag för att kolla att jag håller min målvikt. Och minsann, lyckades pricka 63.0:-) som ju är min målvikt. Vilket i och för sig innebär en uppgång för mig, men känns ändå okej, håller mig ju inom min marginal.

Kämpar febrilt med att försöka komma igång med träningen igen, så att det ska bli en naturlig del. Tränade med hjälp av Henrik på DvD i onsdags och i söndags, plus en härlig promenad idag efter viktis. Ska försöka hinna med Henrik två gånger i veckan nu är det tänkt.

Sonen tappade sin första tand i veckan som gick. Först tyckte han det var jätteläskigt att den var lös, men när jag sen berättade att tandfen kanske kommer och lämnar en peng för tanden, så undrade han när den skulle trilla av ;-) I onsdags kom han hem från skolan, stolt och glad. Han hade tappat den i skolan och snälla fröken hade gjort en liten pappersask till tanden. Tanden stoppades i ett glas vatten inför natten och minsann så dagen efter hade tandfen hämtat tanden och lämnat en guldpeng.... men så uppkom ett mysterium... var tog vattnet vägen???

1 kommentar:

Lilla-Ji sa...

Vem är den där Henrik? :-) Vad heter dvd:n? Behöver lite träningstips!
Gurra har också tappat sin första tand nu, men tandfen hade nog mycket att göra för det tog 2 dagar innan det kom pengar i glaset... (vilken ågren jag hade när jag insåg att jag GLÖMT lägga pengar till honom!!). Man kan inte komma ihåg allt, eller hur? ;-) KRAM!