fredag 3 augusti 2012

3 år idag!!

Idag är det precis tre år sedan jag stod och skakade av glädje längst fram i viktväktarklassen och berättade om min viktresa och fick motta min stjärna och skriva mitt namn bland de andra guldmedlemmarna :)

Min viktväktarmålvikt är 63 kg (på kvällen med kläder på), vägde mig imorse och då vägde jag 65,9 kg. Lite surt känns det förstås om jag stirrar blint på siffrorna på vågen.

Men om jag istället tittar på min fysiska hälsa så är jag nu 37 år gammal (om två månader) i min livs form!! Jag sa det för tre år sedan också att jag var i mitt livs form.. men jag förbättrar mig ständigt. Det är häftigt!!

Jag har sedan i slutet på januari i år, tränat löpning kontinuerligt. Och förutom inflammation i höften den första tiden, så är det här, än så länge, mitt friskaste år hittills. Häftigt när man märker hur immunförsvaret svarar på den fysiska hälsan och på hur stark man känner sig!!

Visst vill jag gärna väga 63. Det är ju ändå mitt mål, men det är inte det viktigaste målet. Kommer jag dit ner, så är det härligt, men det viktigaste är att jag orkar hålla tag i min träning och kan fortsätta att må som jag gör!!

Jag fick min guldstjärna och den tänker jag fortsätta att göra mig förtjänt av!!

Inga kommentarer: