fredag 5 april 2013

Planering

Nästa pass på schemat var att springa milen på under timmen. Skulle göras idag fredag. Men insåg att enda tiden att få till det passet var i så fall att ge sig ut kl sex idag i tio minusgrader och försöka överleva. Måste hitta alternativ. Ja antingen att köra det igår torsdag efter två och en halv timmes bilresa på morgonen och sen nio timmars jobb eller skjuta på det till på lördag. Vis av erfarenhet så blir det sällan bra att skjuta på löpningen. Så igår i solnedgången sprang jag ut med min lilla karta och försökte låta bli att springa vilse.

Milen sprang jag men missade tiden. Dvs det tog över timmen, men det var ändå väntat med tanke på att jag inte ätit sedan lunch när jag sprang iväg, om man inte räknar chokladen från påskägget och rundan visade sig innehålla en hel del kuperat. Men nu har jag en tid att förbättra på den rundan till nästa gång, det viktiga var att jag kämpade!  :-)

Nästa pass blir 12-13 km i lite lugnare tempo någon gång i helgen. Sen väntar nya vecka och nytt veckoschema

Nu är det dags att göra sig redo för jobbet :-)

Inga kommentarer: