måndag 1 april 2013

Varvet närmar sig!!

Har haft en härlig påsk med massa god mat och härligt sällskap men också en hel del träning.

Kroppen är sliten ikväll.

Har börjat med ett träningsschema för att ha något att gå efter inför att det är dags för Göteborgs varvet. Schemat innebär fyra dagars löpning i veckan.
Inte helt enkelt att passa in med resten av livet. Men jag ska försöka. Gick ut hårt första veckan så klart och gjorde fyra löparpass under veckan som gick, med ett styrketränings pass efter nästan varje löpning och så en dag med ett gympa pass.

Igår, söndag, avslutade jag veckan med ett lugnt jogging pass, där jag försökte vara ute så länge jag orkade och inte tänka på hastighet eller längd. Blev ett riktigt lång pass på en timme och fyrtio minuter. Väldigt långsamt men jogging hela tiden. Kände mig pigg efteråt och tänkte att det blir inga problem med måndagens pass. Men fy vad tungt det var idag. Kändes som om jag hade bly i skorna.

Imorgon är det vilodag. Väldigt behövligt!!

Dessutom har jag en förkylning som jag hoppats att jag skrämt iväg med dagens pass. Snorig om morgnarna men bättre framåt kvällen. Fick nästan panik i morse när jag vaknade och inte fick någon luft. Men bara jag kom i mer upprätt läge och någon omgång näsdroppar så mådde jag mycket bättre och när jag sedan kom ut i friska luften i eftermiddag så släppte det sista.


Inga kommentarer: