söndag 2 maj 2010

Letar lampa.

Medan färgen torkar så letar jag lampa att ha över matbordet... det var ju väldans vad svårt det skulle vara....
Jag vet mycket väl vad jag INTE vill ha, men inte vad jag VILL ha... sen är ju jag som är van vid att köpa sladd och sen en skärm på IKEA dvs totalkostnad ca 150:-, lite chockad över priserna som råder...
Jag kan inte ens bestämma mig för: färg, form, material, sladd... osv...
Jag skulle gärna vilja ha en textil-sladd, jag vill helst inte ha en vit lampa eller en svart... dvs gärna t ex en rosa :-)

Skulle jag köpa en dyrare lampa så är jag sugen på någon av Verner Pantons designklassiker, TOPAN, eller FLOWER POT....

topan uniqueinterieur 146 flowerpot pendant 146
MEN, de finns ju inte i någon färg som passar hemma i vårt olivgröna/rosa kök..., skulle vara "tråk"-vit ;-)

Nä just nu lutar det åt ett riktigt hemmabygge =)

Inga kommentarer: