tisdag 18 maj 2010

Utefix

Så här bedrövlig såg framsidan ut innan dagens ryck. Döda blommor och blå balkonglådor..ryyyssseeerr.. så här hemskt har det sett ut alldeles för länge :(
Utanför vår lilla ingång står stora järngrytan som jag tidigare fyllt med penséer men de syns knappt så jag ville få lite höjd..
Lilla välkommen krukan, där påskliljorna hade gjort sitt.
Hann ju bli mörkt innan jag var klar, berodde mest på att jag inte blev färdig till att sätta igång förrän Bosse Rappne smög in i rutan på Äntligen hemma... då kom inspirationen :)
Penséerna fick sällskap av en klematis som ska passa att ha i kruka, en obelisk för att den ska klättra vackert så småningom fick också följa med hem i helgen då allt inhandlades. Får se om klematisen hinner växa sig stark innan penséerna tar över herraväldet. (det gröna på marken är ogräs... please ignorera det ;-)
I de nya grå balkonglådorna fick de uppgrävda penséerna plats (tveksamt hur länge de överlever..) sen murgröna och testar även flitig lisa... man får testa sig fram med vad som trivs...
I krukorna på trappan fick min rostiga slända flytta ner... ser ni honom??

Inga kommentarer: