fredag 15 april 2011

Energi tack..

Fick ju mig en rejäl omgång av förkylningsbacillerna och var hemma i några dagar (en vecka..) men när feberdimman lättade och jag faktiskt orkade fundera lite, så gjorde jag en för mig ganska förvånande och tankeväckande upptäckt...

Det finns ju inte ett enda rum i hela huset som är KLART.

Jag har inte funderat på det så mycket innan, men det fattas något litet i varje rum...

*Vardagsrummet nere: Golvet ska målas om i samma färg, alla fönster måste gås igenom och justeras.
*Hallen: Väggen ovanför trappan ska tapetseras
*Kontoret: Allmänt röjas ur och få bättre organisation på alla papper som trillar in
*Köket: Taklister o armaturen under köksskåpen
*Vardagsrum uppe: Ena väggen ska målas och få till en bättre helhet.
*Tvättstugan: Ytterdörren är fortfarande blå (sista stället)
*Sonens rum: Sätta tyg runt sängen o göra den mer ombonad + mer förvaring
*Tjejernas rum: Fundera hur vi löser det nu när mellantjejen ska börja skolan o ev behöver ett skrivbord.
*Lekrummet: Skrivbord här kanske?? Omorganisation med alla leksakerna

osv osv...

Så energi tack....

Inga kommentarer: