måndag 18 april 2011

Provmålat...

Ända sedan vi flyttade till huset så har vi pratat om behovet att måla om på utsidan. Det är nog ganska länge sedan huset målades senast.

När nu huset ska målas så passar vi på att byta färg. Idag bor vi i ett gult tegelhus med svarta trädetaljer och ett uterum som är målat i gult.

Idéen är att vi ska måla det svarta och det gula träet i en grå nyans. Jag som ju under arbetet med insidan av huset har varit en flitig besökare i färgaffären fick en provburk redan under förra året, med den färg som han i färgaffären tyckte att vi skulle använda. Sedan har jag inte ens blivit färdig till att öppna locket och kolla vilken färg han trodde på. Men igår skedde det... jag tvättade av en bit på uterummet och öppnade burken... Innehållet var betydligt ljusare än jag hade föreställt mig... men han brukar ha rätt... så nu försöker jag ställa om min egen bild och det kan bli riktigt snyggt med den ljusa grå.

Jag som är vild i mina färgval annars är ju mer konservativ när det gäller utsidan av huset, även om jag nu är rädd att det ska bli menlöst.. det ska ju ändå synas att galna familjen MOM bor här ;-)

Kom gärna med en kommentar om vad ni tycker.... (alltså enbart en nyans till alla trädetaljer, även fönster o dörr)



Inga kommentarer: