söndag 17 februari 2008

Dagen igår bara försvann

skrev att det var den 17:de överallt, hoppade på något sätt över gårdagen eller något.

Mina härliga svärföräldrar ringde och frågade om de fick komma ut med makens farmor (annanfarmor) och hennes sällskap Erik och titta på vårt nya hus. Jamenvisst. Så det var fram med skurmedlet och dammsugaren. Kändes som en bra anledning till att städa lite mer än det vanliga.

Sedan var det ju dags för mig att åka till jobbet. Full fart från det jag kom innanför dörrarna eftersom vi var en mindre än vanligt. Tror inte att jag stod stilla fem sekunder från klockan fem till halv nio. Sedan började det lugna sig lite och jag hann ta lite mat. Maken är lite avundsjuk på den fina maten jag får när jag jobbar, som igår fylld fläskfilé med stora pommes, pepparsås och grönsaker och till efterrätt blev det vit chokladmousse. Jovisst, det är jättegott men jag slänger också i mig maten för visst är det någon som vill beställa öl eller en bana som havererar precis när man satt sig.

Ett bra träningspass får man nog ändå säga att det blev igår, och lite mer plus i lönekontot.

Idag är det söndag ju och sonen är på kalas. Första kalaset hos en familj som vi inte varit hemma hos tidigare. De är jättetrevliga och jag brukar prata med dem på dagis men det känns lite konstigt, tänk vad stor han börjar bli.

Och syrran ringde och undrade när vi skulle fira minstingens ett års kalas. Hjälp jag hinner inte med, känns som igår som jag var 30 kilo tyngre och gick och längtade och väntade.

Kram på er alla där ute i cyberrymden
Vi hörs imorgon

1 kommentar:

UnclePeM sa...

Kul att det blev plus på lönekontot, för tyvärr blev det inga godkända poäng införda på träningskontot:-(