måndag 18 februari 2008

Vilken morgon och ändå är det fortfarande morgon, eller??

Barnen vaknade tidigt, alldeles för tidigt i alla fall för den här familjen. Halv sex vaknade alla tre och de två stora började genast tjata om att de ville kolla på tv.

Efter att försökt få dem att somna om en halvtimme (var ju själv helt väck) så gav Andreas upp och gick ner och satte på tv:n till dem. Själv lyckades jag äntligen få Flora att somna om och då däckade jag också igen och sov sedan som en stock. 07.52 tittade jag på klockan igen.... hjälp ungarna skulle vara på dagis om en dryg halvtimme. Stress, stress, stress. På med kläder på oss alla fyra, välling till Flora, på med ytterkläder, fel skor, på med andra skor, ut i bilen, på med bältena och starta bilen....starta bilen....starta bilen...näääeeee. Radion måste stängas av separat och det hade jag glömt igår när jag hämtade Nilex från kalaset klockan tre. Bilen är helt död, inget batteri....

Jaha, tur att jag inte hade en massa bokat, visst hade jag grejor som jag tänkt att göra men det får jag göra på onsdag, när de är på dagis nästa gång. Men lite snopet var det allt. Så jag fick förklara för barnen och de visste nog inte om de skulle skratta eller gråta.... missa dagiset är inte kul men samtidigt fick de ju nu se färdigt filmen.

Känns inte som den bästa starten på veckan så jag undrar lite vad resten av veckan har i beredskap till mig.

kram

2 kommentarer:

Lilla-Ji sa...

Usch - vilken jäkla morgon! Säkert har du haft din dos av tokerier denna veckan, resten av den blir nog helt lysande bra, tror du inte? :)
Kram Jenny

Ann-Sofie sa...

Nä´men oj vilken morgon du haft! Vilket bilskrälle, jag hade blivit skogtokig:)
Hoppas att resten av veckan blir bättre och vad fina blider du lagt ut.
Kram