fredag 15 februari 2008

Undrar om en bacill är på intågande...

Idag har jag frusit och mått kasst sedan jag vaknande. Så himla trist när det är fredag och så. Dessutom ska jag ju jobba imorgon kväll så idag känns det som att jag verkligen borde vara pigg och alert.

Var inne och jobbade igår med, skulle egentligen sköta siffrorna men det var ett sådant buffligt sällskap som var där att jag fick rycka in. De vägrade att gå när vi hade stängt, suck. Speciellt en tjej höll på och klagade och gnällde konstant och sedan skulle hon absolut ha ölen med sig hem när hon gick. Sedan när får man gå utanför dörrarna på ett ställe med ölen??

Jag satte händerna i sidan och spände blicken i henne och sedan knallade hon iväg.

Jag har verkligen fått en helt annan syn på servicepersonal sedan jag började jobba mer som det. Det är minsann inte lätt att vara trevlig och glad och tänka att kunden alltid har rätt när någon står och spyr bokstavlig galla över en. Sedan är det ju det här med att städa efter fulla människor, det verkar som att speciellt männen har väldigt svårt för det där med att pricka rätt på toan när alkoholen går in.

Jag beundrar verkligen de som orkar jobba med det här dag ut och dag in, en eloge till er.

Nä, nu ska jag gå och sätta mig hos resten av familjen och roa barnen tills det är dags för dem att bada, ta på pyjamasen och dricka välling och sedan är det marsch i säng. Sedan börjar vuxenkvällen med ugnsbakade potatis och rotfrukter, en god köttbit och tzatziki. Mums. Och så På spåret förståss, tätt följt av Lets Dance.

Kram och ha en härlig kväll.

2 kommentarer:

Lilla-Ji sa...

Håller tummarna för att du ska slippa bli sjuk, gumman!
Fulla människor e odrägliga, det har du helt rätt i.
Ha en bra lördag!
Kram Jenny

Ann-Sofie sa...

Hoppas att du mår bättre idag vännen!, skön helg.Kram