tisdag 10 mars 2009

Grus och geggamojja

Hämtade världens grusigaste ungar på dagis idag. Visst är det härligt när de kommer springande och slänger sig om halsen, men idag fick det bli en något luftig kram. Tror att jag fick halva sandlådan med hem, men glada och lyckliga var de.

M har ju plötsligt bestämt sig för att hon klarar sig utan blöja och ska ha sina Kitty-trosor eller Prinsess-trosor istället. Fungerar över förväntan och hon har nog äntligen börjat ta steget mot en blöjfri tillvaro. Skönt för Ica-kortet med :-)

Idag ska jag försöka fortsätta med sovrummet så att vi kan få ett härligt vuxensovrum snart. Håller just nu på att måla tak, klädkammardörren och fönstret. Sedan ska väggarna slipas och något ska på innan de ska målas... vi har inte riktigt enats om hur jobbet ska göras så jag ska ta hjälp av mina duktiga vänner i favoritfärgaffären. Sedan är det ju den lilla detaljen att jag måste bestämma vilken tapet som ska bli fondtapet... har ju så svårt för det, skulle gärna vilja kunna ha en rullande vägg så jag kunnat ha tio tapeter som jag kunnat välja mellan, bara trycka på en knapp och dagens favorit rullar fram :-) tänk vilken produktidé. Borde finnas mer än jag som velar.. ;-) 

Inga kommentarer: