söndag 13 mars 2011

Tjoff...

Det sa bara tjoff och så har det passerat två veckor sedan mitt senaste inlägg...

Så ja vad händer i mitt liv?? Mycket jobb så klart.. man tycker liksom att man går på max, nä, då skruvar man lite till och minsann fick det plats lite till... Ska inte gnälla.. jag älskar mitt jobb...

Kämpar på med nyårslöftet, att bli en joggare, en sådan som snörjer på sig dojjerna på morgonen, springer ut en runda med ett leende och sen åker till jobbet... Hmm, har en bit kvar... men jag har åtminstone sprungit min runda både igår och idag.. det går inte fort men jag joggar hela nu i alla fall... Jag har ju inte riktigt haft koll på hur långt jag springer och fick tipset om att man kan mäta på JOGG.SE Tyvärr är ju inte banvallen som jag springer på utmärkt på de kartorna men tror jag fick till en hyfsad mätning till sist ändå och då är det 5,7 km.. Hittade även en annan runda som skulle kunna funka som blir ca 8,1 km lång.. kan vara bra att utöka till. Nu ska jag bara lära mig och hitta... jag med noll lokalsinne... kan ju bli någon kilometer eller mil extra om jag springer fel...

Målet är ju att kunna springa en mil till hösten, då vi ska springa tjejvarianten av Lidingöloppet.. dessutom skulle jag gärna vilja klara det inom en timme.. men det viktigaste är att jag tar mig runt.. det andra är en extra bonus... men jag kämpar på.

1 kommentar:

Marina sa...

Imponerande mål du har!

Jag har inte sprungit under vinter, för kallt enligt mig. Men nu ska jag i gång och jag ser verkligen fram emot det. Kom aldrig över fem km under hösten men nu ska jag kunna springa minst 5 km det är mål nr 1.

Ha en bra vecka!