söndag 27 februari 2011

Badrum o våtrumsmatta

Det finns ju två tunga bitar kvar att göra i huset och det är de två badrummen. Ett uppe med badkar och ett nere med duschkabin.

Jag är inte så förtjust i kakel och definitivt inte i klinkers... fint hos andra, men vill helst inte ha det själv, utan jag vill ha våtrumsmatta... men oj vad dåligt det finns med inspirationsbilder...

Forbo och Tarkett har ju två hyfsat snygga kollektioner men jag tycker att det båda är något spretiga. Det finns inte helhetsbilder som inspirerar och det är svårt att se hur slutresultatet kommer att bli. Det borde väl finnas fler företag att välja mellan??

Jag vet inte alls hur jag vill ha det. Kanske ska måla någon vägg och ha matta på de andra?? Eller bara matta på golvet och måla väggarna?? Nackdelen med våtrumstapeten är ju att man måste ha bård längst upp för att den är för kort till normal takhöjd eftersom man sveper den runt väggarna... och bård är inget snyggt...

En dag när jag känner mig modig, ska jag visa er hur hemskt det ser ut idag...

1 kommentar:

mads sa...

Det är ju grymt kool tapet i det övre badrummet! Kommer bli ett finfint bildinlägg tror jag.

Kram!

/mini.