onsdag 25 juni 2008

Kort resumé om veckan som gått...

Tisdag 17/6: Blev ju som sagt stora släpdagen och som min stackars make han slet. Fyra vändor blev det, två med jord och två med sand.

Onsdag och Torsdag 18-19/6: Jag beger mig ner till hembyn för att hjälpa lillasyster att packa ner sina saker. Hon har inte bott hemma på (tror jag) fem år men hennes gamla rum är fullpackat av hennes saker. Nu skulle rummet tömmas och min mamma och hennes sambo skulle slippa bo i allrummet och få ett eget sovrum med dörr. Men vilket slit, mängder med saker och trångt om härligheten, men riktigt fint blev det när det blev klart. Morsan har ständig värk och hennes sambo är nyopererad så vi kämpade på själva sis och jag.

Fredag 20/6: Midsommarfirande på Hamrarna (svärföräldrarnas sommarställe) supermysigt som vanligt. Först kaffe och tårta, sedan tipsrunda.. där man fick extrapoäng om man hoppade i havet (så det gjorde vi), sedan byggdes midsommarstången och traditionsenlig dans blev det sedan. Efter det var det äntligen dags för det dignande bordet med all den goda midsommarmaten som alla bidragit till. Vid midnatt vände vi kosan hemåt.

Lördag 21/6: Ut till Hamrarna för sen frukost och sedan var det handräckning för att städa och hjälpa till att plocka in allting och diska, diska. Hamrarna har ingen el eller vatten indraget, pittoreskt men allt tar sin lilla tid. Först ska vattnet pumpas sedan värmas på spisen och sedan kan man diska. Min gulliga man passade även på att fråga svärisarna om de kunde vara barnvakter några timmar på kvällen eftersom det faktiskt var vår bröllopsdag. Bio och restaurangmat bestämde vi oss för, men när vi kom in till bian så var där stängt, snopet. Så det blev Åhus och restaurang där istället, strosande i hamnen och äta glass. Supermysigt.

Söndag 22/6: Regn och rusk och jag övertalade maken att vi skulle åka till Ikea. Tyvärr tänkte hela Sveriges befolkning detsamma för där var knökfullt. Oändliga köer och trötta barn är ingen riktigt bra kombination men vi fick med oss en hel del med oss hem.

Måndag 23/6: Upp i tid och sedan körde vi hem till papsen. Nu var det hans tur att få lite hjälp med röjning och städning bland kartongerna. Framåt kvällen bar det av hemåt igen för att Nilex skulle hinna spela fotboll för sista gången innan sommaruppehållet. Vilket han tycker är jätteroligt och idag gjorde han även mål och var så stolt men bekymrad över om vi verkligen hade sett det...jodå visst gjorde vi det!!

Tisdag 24/6: Något lugnare morgon men sedan var det dags att åka till affären och shoppa inför kvällens gäster och fylla på förråden. Passade även på att gå inom Skopunkten och köpa tre skor betala för två. Väldans praktiskt. Nilex växer massor nu och har börjat klaga på att skorna klämmer lite så det var hög tid. Sedan på kvällen kom R och M och vi åt kycklinggryta med tagliatelle och god sallad. Mumsigt och mysigt, vi satt och pratade i timmar.

Idag 25/6: Var det dags för några timmar på extraknäcket, vilket blev några fler än planerat från början och när jag ändå var iväg passade jag på att åka inom stan och försöka fylla på min nya garderob, men som vanligt så blir det mest till barnen. Hittade bland annat jättefina motiv-badlakan inne på Hemtex för halva priset. De blev jätteglada och då kan jag äntligen göra av med de missfärgade och mer eller mindre söndriga som vi har nu.

En intensiv vecka för familjens städ och inredningsfirma ;-)

2 kommentarer:

Jo sa...

Uj, jag blir slut bara av att läsa om det.. ;)

Jag är lite avis på din make som har massor av pallkragar med örter, så mycket skulle jag också vilja ha. Nu har jag EN låda. Hmpf. Jag kanske skulle visa samnog ditt inlägg och säga att jag minsann inte alls är kryddgalen, allt är relativt?! :)

Ha det gott!

Ann-Sofie sa...

Nu ses vi snart, ska bli skoj!
Kram