måndag 16 juni 2008

Ny jobbansökan inskickad

och den här gången har jag följt hela mallen från början till slut.
Ekonomjobbet kom ut på arbetsförmedlingens hemsida, följde tråden in på manpowers hemsida. Uppdaterade mitt CV med senaste nytt, försökte skriva ett fängslande följebrev som gör läsaren nyfiken på mer, tryckte på skicka och ringde sedan upp kontaktkvinnan på manpower och sa typ; Hej, här är jag!!
Det känns som att jag har alla rätt på det testet i alla fall, nu är det bara att hålla tummarna för resten. Nya tag heter det visst!!

Idag är makens sista jobbedag på två månader: HURRA!! Sedan blir det pappaledigt och sedan semester och han börjar inte jobba igen förrän i mitten av augusti. Måste nog firas på något sätt ikväll även om jag är trött som en lase (skånskt uttryck va?) efter att vi var iväg hela dagen igår. Hjälpte först morsan att sätta upp ett växthus, sedan blev det ju lite shopping på deras loppis och sedan bar det av till sis och gratulationer i efterskott till hennes äldsta som blev helt otroliga nio bast, var tar åren vägen?? När kalaset var på riktigt förra helgen så var mina flickor sjuka i feber och festligheterna fick vänta för vår del. Men det blev en supermysig kväll med mycket diskussioner och nu kanske det blir nya tag i renoveringar i deras familj, vi får väl se???!!

Inga kommentarer: