fredag 18 september 2009

Fredag och jag

är tacksam över att jobbveckan är slut, även om jag inte hann så mycket som jag tänkt. Nästa vecka blir ännu värre. Att vara en kugge i budgetprocessen är kul och utpumpande, så himla mycket att hålla koll på och så många inblandade och märkligt nog ;-) så tycker inte alla att det är lika kul och då får man inspirera och hjälpa så de också känner att de gjort ett bra jobb och underlag. Sedan är den inaktuell om en månad, men just nu är den superviktig. Att jobba som ekonom/controller innebär nya underlag och förutsättningar hela tiden. 
Nästa vecka har jag 10 möten inbokade, på allt från 1 timme till 5 timmar, beroende på vilken avdelning. Dessutom har jag en mängd spontanbesök... vilket är jobbigare för då hinner jag inte kolla igenom och förbereda mig innan.

Nu skulle jag vilja ut och springa en runda, få skaka av mig veckans jobb och rensa hjärnan inför nästa vecka. 

Inga kommentarer: