söndag 6 september 2009

Skulle ju bara testa ;-)

och pilla lite i hörnet på heltäckningsmattan i trappan, vilket resulterade i att vi nu har en väldigt obekväm trappa...
Var ju superenkelt att få väck heltäckningsmattan, bara pilla loss ett hörn med en bordskniv och sedan dra :-) resten av jobbet lär inte bli lika lätt... ska fixa limtvätt och försöka få bort limresterna och sedan ska trappan målas innan ny heltäckningsmatta ska dit. Men så börjar ju velpottan igen.... ska jag göra som "alla andra" och måla trappan vit.... eller ska jag köra på den ursprungliga idén att måla trappan i samma som golvfärgen i rummet ovanför, dvs grå...
Själva trappan är i ganska tråkigt skick, märken och bitar av faner borta.... tror att grått täcker skavankerna lite medan vitt framhäver hela underlaget... så själva trappan blir nog grå, men spaljen då?? Som jag målat vit uppe..... grå eller vit??? hmmm

Det spöregnade när jag kom till loppisen igår men ändå jättemycket folk, så jag gav upp, klev inte ens av bilen. Ringde hem och lockade med mig resten av familjen till Ikea istället. Köpte soffbord, megastor tavelram, nya tallrikar och assietter, nya gardiner, stora ljusstakar och massa annat som lätt trillar i varuväskan... ;-) Blev klart dyrare än loppis men oj så fint det blir här hemma. Härligt när man går in i rummen med ett stort leende och bara njuter!!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Tycker att du ska komma hit och testa lite renovering här hemma hos mig:)
Jag behöver en kick där bak!

kram