söndag 1 november 2009

Gåsmiddag!

Igår kväll var det traditionella gåsamiddag hemma hos svärföräldrarna. Först var det Svartsoppa alternativt Kantarellsoppa till förrätt. Jobbigt val eftersom jag tycker Svartsoppa hör till men att Kantarellsoppa är typ det godaste som finns.... alltså fick det bli båda :)
Sedan dags för gåsen med alla tillbehör, snälla svärmor hade inte glömt att jag vill ha kyckling så jag hade ett eget litet uppläggningsfat. Åt ju inte fågel överhuvudtaget på väldigt många år, men äter nu kyckling (dock absolut inte med skinn eller gnager ben, men filé eller i bitar typ i gryta eller i sallad går fint) men jag kan för mitt liv inte få ner gåsen....
Äppelkaka med vaniljsås till efterrätt, två olika :)

Idag är det middag hos papsen och det bästa är dels att träffa honom så klart, men även att kära farmor kommer.... Törnrosa som lilla M kallar henne :) och att jag fått välja maten :) Dansk fläskstek står på menyn :)

På måndag ska jag ta tag i mitt viktväkteri igen, det har blivit lite mycket gott de senaste veckorna och då gäller det verkligen att stoppa i tid, jag vill inte förlora min plats som god förebild inte!!!

Inga kommentarer: