fredag 13 november 2009

Gräva och skotta...

Man kan väl säga att fyra VAB-dagar skapar en viss känsla av att ligga efter på jobbet. Är ju inte så direkt att en annan Nisse hoppar in och gör mitt jobb medan jag är hemma och tar hand om barnen. Så idag var det full fart in på kontoret, efter en sen kväll med arbetskamraterna (tur det var dom jag var ute med igår så alla förstod att man var lite seg ;) och nattvandrande barn så var jag ju egentligen inte en riktig Piggelin men det var bara att sätta igång och börja gräva i högarna.

Men jobbet skapas ju inte bara i högarna på skrivbordet och i mailen i datorn utan det skapas också i ett behov av att diskutera av sig, att få någon att prata med och få förklara hur veckan varit och hur man känner och tänker. Det finns och fanns en hel del sådant också att komma ifatt med.

Jag är glad över det jag hann idag, (blev ju en hel del långa härliga och en hel del frustrerande diskussioner med) för då är det så mycket mindre på måndag, men då är det att kavla upp ärmarna igen och börja skotta i högarna :)

Inga kommentarer: