måndag 9 november 2009

Kanske ingen som bryr sig, eller ens läser...

men jag stal en lista från Kitchenbloom...

1. Hur gammal är du om fem år?
Då lär jag vara 39 bast.
2. Vem var den senaste du träffade? Utöver familjen, så var det en väldigt massa människor på julmarknaden igår.
3. Hur lång är du? 166,5 cm.
4. Vilken var den senaste film du såg? Oj, hmm, måste varit The Proposal om vi nu snackar bia...
5. Vem ringde du senast? Ringde maken strax innan lunch och hörde så han inte somnat...
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Skickades till en kompis med uppmaningen: Rapport, tack.
7. Vad är dagens planer? Av det som återstår...hmm, ska skriva färdigt detta snabbt och sen hjälpa maken innan han blir galen på att jag står vid datorn.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Både ock.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda sedan 18 år.
10. När såg du senast din mamma? Igår.
11. Vilken ögonfärg har du? Bruna.
12. När vaknade du idag? Strax innan halv sju tror jag.. var något dimmigt.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men på landet där jag växte upp kom och gick katterna lite som de själva ville...
14. Vilken är din favoritplats? Det varierar, på vintern i soffan under en filt, på sommaren på en strand.
15. Vilken plats föredrar du minst? Högt uppe på en stege, är lite höjdrädd.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Åh, så svårt ingen aning.
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker och möss.
18. Vem fick dig att skratta senast? Maria på jobbet, varje fredag är vi lite galna och gapskratten ekar i korridorerna.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej då, det står en kasse i garaget.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär..suck..
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast med kläder, är så frusen...
22. Hur många kuddar har du i sängen? En eller ingen om barnen har tagit den...
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Har väl hänt några gånger....
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, måste bli riktigt varmt innan de åker av och åker ganska tidigt på igen på hösten.
25. Är du social? Ja, det är jag nog, jag uppskattar mina vänner mycket.
26. Vilken är din favoritglass? Ottos Päronglass med choklad.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Handla kläder utan att tänka och betala skulderna.
28. Tycker du om kinamat? Ja men allra helst Nasi Goreng då...
29. Tycker du om kaffe? Absolut, fast gärna med en slurk mjölk i.
30. Vad dricker du till frukost? Dricker sällan något på morgonen.
31. Sover du på någon särskild sida? På rygg eller så ligger jag på min högra sida.
32. Kan du spela poker? Ja, men händer inte så ofta.
33. Tycker du om att mysa? jajamen
34. Är du en beroendemänniska? Ja det är jag nog.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, jag är född på min kusins 16-års dag, han blev inte så glad.
36. Vill du ha barn? De tre jag har är perfekt, så det räcker.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite Italienska sitter kvar.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, har faktiskt testat på alla varianter så jag tycker att det räcker, har både åkt som patient, som medpassagerare där bak och som medpassagerare där fram.
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Livet.
41. Äger du dyra smycken? nä, det kan jag inte påstå.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En bit mörk choklad med mint smak.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Ohh, vilken svår fråga.... men jag svarar mina systrar, jag har alltid roligt tillsammans med dom.
44. Välj ett ärr på din kropp? Ett litet på mitt högra ben. Fastnade på ett spik när jag skulle hjälpa till på gården där hemma, min far blev väldigt arg.... på spiken!!
45. Vad har du för ringsignal? Någon vanlig, ingen speciell
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nä, men min barndomsnalle har fortfarande min lillasysters första klänning på sig :)
47. Flirtar du mycket? Det tycker jag inte.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Den enda bilden på mig är från vintern -08 på svärföräldrarnas sommarställe. Ska se om jag hittar någon ny...
49. Kan du byta olja på bilen? Fylla på kan jag, men byta näää, då ringer jag Micke på verkstan.
50. Har du fått fortkörningsböter? Ja, två gånger.
51. Vilken var den senaste bok du läste? Satt i soffan för en stund sedan och läste Mittinatten Mysteriet för barnen.
52. Läser du dagstidningen? Sällan
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men något inredningsmagasin dyker ner i lådan.
54. Dansar du i bilen? Ibland, men mest sjunger.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Brukar bli Rix FM
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En beställning på ljus från igår.
57. När var du i kyrkan senast? Förra hösten för att lyssna på när min pappa sjöng i kören.
58. Vad ska du göra nu? Byta till pyjamas på barnen och se om de är nattningsbara...

Om ni inte redan gjort listan, häng på vet jag. Låt mig gärna veta det också, kan jag kika in hos er och lukta lite på era listor... :)

1 kommentar:

lillsis sa...

gu va roligt att läsa...många klockrena svar, som att du e rädd för möss...nääähäää
Löv jo <3