tisdag 27 april 2010

Mitt nya projekt...

är att hitta en ny tapet till hallen. När vi flyttade in för snart tre år sedan så målade vi ganska så kvickt innerdörrar, fönster och alla dörrar, vita, istället för trafikskylts-blå som de var innan. En vägg, där spegeln sitter, målade vi i Mio glögg och resterande väggar med Mio Mandel... ni hör va, bara russinen som saknas... Mio glögg är en härlig mustig varm röd färg, som jag nu tröttnat på.... istället är jag sugen på att sätta över väggen med mirakelväven: Easy cover och sen tapetsera med något roligt och göra något mer av den lilla väggsnutten...

Problemet är att jag inte alls vet vad jag vill ha på väggen, vilken färg, vilken typ av mönster... ska vi behålla spegeln (som är den enda helfigursspegel vi har) eller ha någon annan.... osv, osv...

Jag skulle kunna tänka mig att sätta en helfigursspegel på insidan av klädkammarens dörr... då behöver jag inte ha helfigur i hallen.... ja, tankarna går vidare...

Nu vet jag vilken jag vill.... frågan är om den passar till vårt rosa/gröna kök och vårt turkosa vardagsrumsgolv... vad tycker ni???
Eldblomman från Boråstapeter
Den funkar ju med det turkosa golvet som är precis bredvid.... och det är ganska långt till det rosa köket.... åhh, jag älskar den och jag känner åtminstone en till som är lika kär i den som jag =)

Inga kommentarer: