torsdag 1 april 2010

Sovrummet del 4

Dags att avsluta min sovrumsnovell...


Mitt loppisfynd slipades och målades vitt och här ser ni även det målade golvet i en härlig mörkgrå nyans. Lite mörka bilder tyvärr, var ju mitt i natten när jag blev färdig till att fotografera ;-)
Ett auktionsfynd, den vackra spegeln, som jag gjorde för ca 10 år sedan har fått en självklar plats ovanför byrån. I glaset speglas vår hemmabyggda gavel där tapeten kommer igen och så min mammas fantastiska lapptäcke. Vi fick inte se lapptäcket förrän det var klart, så tapeten var ett vågspel, det är mycket färg, en riktig explosion men också mycket vita väggar och det lugna grå golvet.
Sängborden slipades och målades också vita och fick handtag från en gammal byrå där bottnarna lossnat, där resten fick åka till tippen men alla handtagen sparades... bra att ha...
Makens fynd, den vackra gamla stolen är så vacker mot det grå golvet och tapeten och den röda trasmattan som min mamma gjort.

Finns det någon liten sak som jag skulle gjort annorlunda om jag skulle gjort det igen, ja, jag skulle haft vita lister istället för grå. Det blir inte ett riktigt avslut på golvet när det lurar ögat att det fortsätter upp på väggen. Men jag ångrar aldrig att jag målade golvet!!!

Inga kommentarer: