söndag 4 april 2010

Sovaaaaaa

Så trött, så trött. Jag kom inte i säng förrän över ett igår, t o m maken däckade före mig, vilket är högst ovanligt ;-), sen var det ett evigt kallande på mamma flera gånger under natten och klockan sju ville barnen inte sova längre, så då var det till att dra sig upp och göra välling. Sen har vi ju hållit ett hiskeligt tempo idag, jag stod ju och målade igen när maken vaknade =)

Med tanke på tempot så känns det som att vi borde ha kommit ännu längre, men det har varit massa "småduttande" under dagen. Fönster som ska skrapas efter målning, möbler som ska skruvas ihop, finlir på listerna efter målning, slipa garderoberna, med mera, med mera....

Vi har inte ens börjat förbereda och tömma för att få plats med köket som kommer på tisdag morgon. T ex måste vitvarorna flyttas ifrån hallen så köket kommer innanför ytterdörren...

Vill SOVVVAAAAA.... men först ska jag stoppa ner barnen i säng, sen sätta mig i soffan och en minut senare....ssoooovvvaaa...

Förresten, har snott en idé ifrån Living like Linda, ni hittar länk i blogglistan. Hon har (för länge sen) sprayat sina elkontakter svarta. Jag lyckades få färg på mina så då tog jag fram sprayburken och sprayade dom... som nya, kanonsnyggt!! Har i och för sig inte testat om de fungerar än (har inte kopplat in någon lampa än)... återkommer om de inte gör det ;-)

Inga kommentarer: