onsdag 28 april 2010

Hur viktigt är första intrycket av ditt hem?

Jag tycker det är lite läskigt att inreda just hallen... det är det allra första som våra gäster, vänner, släkt och ovänner ser. Vad säger den då om mig?? Just idag, säger den inget alls om mig eller min familj, mer än att vi är många som bor här om man tittar på mängden skor och jackor... ca tio istället för fem...
Vi har en stor och härligt rymlig hall som inbjuder till att vistas i, men som också ger utrymme till att faktiskt visa vem som bor här.

Vi ska lägga samma golv i hallen som i köket. Marmoleum click i två nyanser av grått. Trappan är ju som jag visat, grå och vit. Två nya garderober som sträcker sig ända upp till taket ska in, så vi slipper se röran ovanpå den låga garderob som står där nu (som för övrigt ska flytta in i tvättstugan). Vi har min kära gudfars egenhändigt gjorda krokar för våra kläder och bra skohyllor.

Men sen då... jag ska fundera ut något roligare och bättre till mössor och vantar och hjälmar, gillar inte dagens lösning men har inte alla fiffiga lösningar klara men några på lut. Och så vill jag ha Josef Frank tapeten som jag berättade om innan... men vad säger då hallen om oss som bor här.... Att vi är en välorganiserad familj, med massa fiffiga lösningar så ingen röra gör sig påmind (lugnar min kära makes pedantiska ådra ;-), med ett hjärta för färg och glöd som i Josef Franks tapet.

Vad säger din hall om din familj?? Är du stolt över det första intrycket som du skapat av ditt hem?

Inga kommentarer: