måndag 19 juli 2010

Dagarna går..

För tillfället så vaknar jag med tusen idéer i huvudet men orkar inte genomföra dom.... så på kvällarna är jag lite sur på mig själv att den här dagen också försvann... men antar att jag behöver vila med...

Idag har jag åtminstone putsat fönster, känns lite fint, åtminstone på utsidan och på bottenvåningen men alltid något... och så började vi på ett litet familjeprojekt. Att bygga ihop allt av sonens lego. Vi har ju sparat alla ritningarna och vi hann faktiskt ganska långt. Tänkte göra en förteckning sen och se om vi kan köpa de delar vi saknar i lösvikt på Legoland. Vi har ju aldrig varit där men går det så går det... Jag som tidigare har överlåtit byggandet till grabbarna dvs far och son och ibland farfar o morfar, känner mig faktiskt lite stolt efter att ha knåpat ihop ett postflyg, polishelikopter, polismotorcykel, traktor o släpvagn och någon vatten farkost...

Fortfarande ligger det en hög av oidentifierat lego på golvet i sonens rum, men vi får fortsätta med det imorgon :)


Inga kommentarer: