lördag 17 juli 2010

Första semesterveckan

Ja, första semesterveckan lider redan mot sitt slut. En härlig vecka med det som jag gillar allra mest med semester, SPONTANITET. Inget planerat utan vi kollar vädret på morgonen, är det fint så åker vi till stranden, är det sämre så gör vi något annat eller inget alls. En hel del besök för att visa upp köket och bara umgås har det också blivit och det är så härligt, jag älskar att ha gäster :)

En av de sämre dagarna drog maken igång projekt hallen. Så det är påbörjat, men sen så kom det sol igen och ja, vi tar det som det kommer. Ett annat projekt är att diska allt och få in det i köket igen, man märker ju hur lite man har saknat så många grejor.... bland annat har vi ju ett stort vitrinskåp fullt med glas i alla former, vi använder dom, men vi klarar oss ju också utan dom och kan välja något annat, men det tar en stund att diska allt och få in det på plats... så det projektet fortgår och vi märker ju mer att vi saknar vissa köksprylar nu när vi börjar ha gäster igen efter köksrenoveringen.

Om en vecka kommer min syster ner från huvudstan och ska bo hos oss med sin sambo. Det längtar jag efter, för är det någon som fattar min knasiga inredningsstil så är det hon :)

2 kommentarer:

Lillsis sa...

tror deras "köksklocka" hade gjort sig på er vägg ;)

mads sa...

Jaaa! Det tror jag med. Eller den fina tavlan med en mås som jag fick av Äce häromdagen. FInfin!

Jag längtar!