tisdag 13 juli 2010

Viktis

Ni som känner mig eller följt bloggen, vet ju att jag är guldmedlem på viktväktarna. Väldigt snart är det ett år sedan jag äntligen gick i mål och blev guldmedlem, dvs den 3 augusti 2009.

Hur har året gått då??
Jo, både upp och ner. Men just nu när mitt viktår närmar sig avslut så ligger jag aningens högt. För att räknas som inom ramen som guldmedlem så ska jag väga max 65 hos dom på kvällen med kläder på... imorse stannade vågen på 66,2 kg... och det känns på alla mina fina nya kläder :(

Vad är det som inte funkar då??
Dels har jag långsamt ökat mitt allmänna intag av all föda och dels så slarvar jag med vattnet. Dricka vatten är superviktigt för mig, för att kunna hålla min vikt.

Så vad händer nu??
Jo, fokus på vad jag stoppar i mig, även om jag inte räknar så vet jag vad som är bra och inte bra för mig, gör medvetna val hela tiden. Bli bättre på att dricka (har inte riktigt löst detta än) och sen ska jag komma igång med motionen.

Angående motionen:
Så har jag börjat igen med promenader och en och annan joggingtur men jag ska ta till mig visdomsorden jag fick höra förra veckan... det är inte längden som räknas eller mängden, det är ATT man gör det. Så varje gång lusten faller på att motionera så utnyttja tillfället och gör det.

1 kommentar:

Lilla-Ji sa...

Heja heja! Detta kommer vi greja fint! Kram!