tisdag 2 september 2008

Sitter på jobbet

och gör det förbjudna och lägger in ett nytt inlägg... skulle ju inte göra det på jobbet, men när ska jag annars göra det. Har just nu lite dötid, alla runt omkring har massor och göra och ingen har tid att lära upp nya saker och jag kan inte göra något mer förrän om en halvtimme då de stänger reskontran, så då hamnade jag här.
Trivs toppen på nya jobbet, härliga kollegor och roligt jobb, men det känns i skallen att det är mycket nya saker att lära in, det är alldeles fullt.
Igår som var första heltidsdagen började med att bilen havererade. Så typiskt, men gulliga D som jag träffade på dagis, lånade ut sin bil så jag kunde komma till jobbet, vilka änglar jag har som kompisar. Idag tuffar jag runt i svärmors rishög, fast just nu är den ju bättre än min rishög som inte ens startar.
Svärmor har en gammal Saab från tidigt 80-tal. Tungstyrd som attan och man måste chocka när man startar (hur länge sedan var inte det som det fanns) och så säger hon innan jag kör iväg... den går nog inte fortare än 100 och kör inte för nära någon, bromsarna är godkända men man vet ju aldrig. KÖP en NY bil, säger jag bara för femtielfte gången. Varför har hon en bil som hon knappt vågar köra, men hon vill inte göra av med stackars Bettan, då hamnar hon på skroten och det vill inte svärmor. SUCK.

Inga kommentarer: