måndag 13 oktober 2008

Händelserik helg igen..

känns som att våra helger är helt fullbokade nu för tiden. Den här helgen har jag inte tillbringat mycket tid hemma och därmed har det inte hunnit hända så mycket på kontoret heller, men jag har gjort massa roligt istället.

I lördags stod jag och en kompis inne i stan på saker o ting marknad och försökte sälja av en del barnkläder, vagnar, babygym och annat som jag inte vill spara på längre. Det gick väl ungefär som de andra gångerna, säger man 20:- så bjuder folk 5:-. Men några hundralappar tjänade jag och lite mindre blev det att ta med sig hem, men framför allt var det trevligt och stå och snacka med L en hel förmiddag utan barn-avbrott hela tiden.

När jag kom hem var det bara att sleva i sig lite mat, byta om och åka till några andra kompisar och ha det trevligt. En härlig lördag eftermiddag o kväll men vid elva var jag så trött efter morgonens tidiga uppstigande att jag nickade till i soffan så då var det dags att bryta upp.

Igår var vi hos min mamma och stöpte ljus, en härlig tradition tillsammans med min syster + barn, makens syster+ familj och makens föräldrar så skapade vi härliga kreationer och det bästa av allt var att barnen nu är så stora att de också ville vara med på riktigt och doppa. M o F har ju knappt näsan över stöpkärlet så de fick vi hålla som två flygplan över ljusmassan och så fick de också doppa, åldern har ingen betydelse bara viljan. Och de var så stolta över sina kreationer som de sedan fick färglägga med speciell ljusfärg.

1 kommentar:

Lilla-Ji sa...

Blir ju helt avis! Jag vill också stöpa ljus! Vilken mysig helg ni haft! Kram!