onsdag 8 oktober 2008

Idag eftersöker jag lite

mer energi och ork. För hundrafemtionde gången så säger jag att vi ska köra igång med kontoret men vad har hänt...jo, vi har målat färdigt fönstret men det ska ju röjas och tömmas innan vi kan börja med taket. Nu måste jag verkligen sätta fart om vi ska kunna följa vår tidplan på att vara klara till jul med både kontoret och vårt sovrum.

Jag har ju redan en tydlig bild i huvudet på hur bra det kommer att bli när det blir färdigt men sedan är det massa verkställande där emellan också.

Men känner mig åtminstone väldigt snygg på jobbet idag med min nya mörklila topp och min lila scarfs till. Väla fynden är toppen! Men de har också visat hur tråkig resten av min garderob är. Tror att jag ska följa Ann-Sofies exempel och rensa i garderoben, allt det där som man ändå bara bläddrar förbi varje morgon, det som mest är hyllvärmare och aldrig används eftersom det ändå är uttvättat och noppigt. En riktig höststädning i garderoben hade varit skönt. Då kanske maken också ser att fler inköp faktiskt måste göras... ;-)

Inga kommentarer: