torsdag 23 oktober 2008

Igår var min

externa chef på besök och jag presenterade henne för mina arbetskamrater här och jag fick så mycket beröm och positiv feed-back att jag svävade hela vägen hem.

Jag fick mig en tankeställare häromdagen. Det var en pappa som av misstag hade ringt upp en arbetskamrats nummer medan han försökte få iväg sina barn till skola och dagis. Alltså det var ingen rolig lyssning och det fick mig att tänka tillbaka på hur jag lät den morgonen.

Den morgonen hade M bajsat i blöjan precis när vi skulle åka och när jag hade bytat på henne upptäckte jag att även F passat på att bajsa. När jag bytat på henne var klockan redan över halv åtta då vi ska lämna dom och jag var duktigt stressad. Då vägrade M att ta på sig ytterkläderna och var allmänt trött och trotsig. Alltså jag kallar inte mina barn för hemska namn, det värsta jag säger till dom är UNGE!!! Men tonen är inte den roligaste alltid, och jag fick mig en tankeställare efter att ha hört pappan som domederade på sina barn och försöker nu vara ännu bättre på att ha en bra ton till dom med, när de är trötta och inte är på sitt bästa humör. Det krävs tålamod med tre småbarn i huset. Men jag blir bättre och bättre.

Inga kommentarer: