torsdag 12 februari 2009

Frosseri i inredning igår.

Skulle ju egentligen haft tjejerna på besök igår och suttit och tjattrat och myst. Men pga krasslighet och väder så sköt vi på det en vecka. När då inte tjejerna kom så skulle jag ju passat på att måla igår kväll, men maken hade scouterna och jag passade på att frossa i inredning istället.

Först reprisen av Till Salu på kanal 9 mellan 7-8, sedan kl 8 började Arga snickaren på kanal 5. Sedan när det var slut kl 9 så slog jag över till kanal 9 igen och Grand Design. Sedan var det inte nog med det för i reklampauserna passade jag på att läsa i min inredningstidning :)
Barnen tänker ni då? Jo M o N fick läst sin saga tio i sju och sedan somnar de själva (dock gick jag och kollade dom ett par gånger efter incidenten igår) och sedan hade jag F i tv-soffan och försökte natta henne. Hon somnade inte förrän halv nio så hon fick sig också en dos av inredning igår. Så nu är jag ännu mer motiverad att fortsätta med allt där uppe även om det är trist nu när jag målat två dörrar och två fönster två gånger, nu är det vitt på håll men inte om man kommer nära, så två gånger till behövs och det är så trist.

Är hemma med N idag, han har egentligen varit mer eller mindre krasslig hela veckan, men inatt har han gråtit från och till hela natten för att han inte mådde bra och drömde läskiga mardrömmar, så han har sedan två i natt legat som ett klistermärke bredvid mig. Så jag är också hyfsat trist, så det känns inte som hela världen att vara hemma. Tjejerna ska vara på dagis till kl två idag, så N får lite lugn och ro hemma men samtidigt att de inte behöver vara där hela dagen ändå.

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Jag bara snörvlar och snörvlar.....synd om mig:)
Det är kul med inredning!
Ses nästa vecka, kram