söndag 8 februari 2009

Söndag och en riktig slappedag...

I fredags kom tre fjärdedelar av familjen Ö på besök och vi hade en trevlig kväll tillsammans (med vin och god mat och vilken tur att vi har två tv-apparater då vi inte kunde enas riktigt om På Spåret eller Lets Dance ;-) sedan sov de över till i lördags då vi allihop åkte till Tosteberga och försökte titta på havsörnarna. Gick väl sådär eftersom det var så dimmigt men när halva styrkan gett upp  då kom de svävande. Häftigt. 
Sedan var det bråttom, bråttom hem och duscha och byta om för att sedan styra bilen till Helsingborg och makens farmors åttioårskalas. Vi mötte släkten M och åt ute på restaurang och sedan blev det tårta i annanfarmors lilla lägenhet. Mycket... rör inte det där, akta där, osv men inget kras vad jag vet och barnen hade kul. Alltid lika kul att träffa makens kusiner med familjer :) (som vanligt blev det även... vi måste träffas snart igen... varför är vi sedan så dåliga på att genomföra det?)

Så vi missade melodifestivalen, även om vi lyssnade lite på radion, så är det ju inte samma sak när man inte får se spektaklet, men på lördag ska jag sätta mig och kolla och se vad jag tycker om programledaren och artisterna.

Idag blir det inte för egen del många knop gjorda om jag nu ska prata alldeles om mig själv. Maken har sprungit runt med dammsugaren och kör tvättmaskinen för fullt, medan jag sitter i fåtöljen och läser... bra arbetsfördelning eller hur ;-)

Inga kommentarer: