tisdag 10 februari 2009

Vi lät sängbottnarna

stå kvar inne på kontoret efter att familjen Ö åkt och igår bäddade vi ner barnen där och jag satte igång att måla... eller rättare sagt fortsatte "Operation utrota Blått". Undrar om jag någonsin kommer att ta in något blått i vårt hus? Igår var det två innerdörrar och två fönster på ovanvåningen som fick sig en omgång. Nu är de jättefult ljusblå men ändå en sådan klar förbättring mot hur de såg ut innan.

Idag ska jag både försöka åka in på extraknäcket och sedan måla när jag kommer hem. Tror ni att jag orkar? Jag är tveksam själv, men jag har lovat att vi inte ska sova på kontoret i flera veckor. Jag målar alltså i allrummet däruppe och då kan vi ju inte sova i all den målar-osen så vi har sovit som stockar på kontoret, gick hur bra som helst det med :).
Men får som sagt sätta lite fart, eftersom jag lovat maken det. Men fyra gånger ska det målas, sedan blir det till att sätta igång med vårt sovrum, och då får vi sova i allrummet lite. Jag har ju fortfarande inte hundra bestämt mig för hur jag vill ha det i sovrummet och i allrummet. Det får väl växa fram, vill ju ha mycket färg men i sovrummet ska det samtidigt ingjuta lugn... hmm... får väl ta några timmar i färgaffären och fundera.. ;-) Har ju dessutom lärt mig av erfarenhet att jag tröttnar ganska fort. Skulle ju redan kunna tänka mig att byta tapet i allrummet... men det är tvärnej av maken. Först klart med allt annat.... jaja...

Fick förresten en idé igår om hur vi enkelt skulle kunna få lite finare inne på vår gräsliga toalett, med lite färg, ny matta och nya handdukar så ska där också bli fint :) eller finare i alla fall :)

Tjejer ni glömmer inte morgondagen väl? Puss

1 kommentar:

Lilla-Ji sa...

Jag har inte glömt!! Ser fram emot att få se er igen! Kram! //Jenny