lördag 30 maj 2009

Härliga helg

Så är helgen här igen, är det fler än jag som känner att de inte hinner med. Alltså tiden springer så snabbt och jag tycker mer att det känns som slutet av april än som slutet av maj. Att det den här helgen även är pingst är något som de flesta glömt tror jag, framförallt pga att helgdagen är bortplockad :-)
Pingsthelg innebär traditionellt att det är hajk, så om någon timme åker maken och svärfar på en hajk och svärmor på en annan. Jag och barnen har blivit inbjudna att komma och hälsa på svärmor. Hon är på hajk med de mindre barnen på scouterna, men det känns som att vi mest kommer att vara i vägen, så jag tror vi hittar på annat. Det finns bland annat en rabatt som ska försvinna här hemma är det tänkt...

Sent i torsdags levererades det en lekstuga in på tomten, till allas glädje. Det var grannen som kom in och frågade om vi ville ha deras gamla. Gärna sa vi naturligtvis ;-) Så nu ska jag fixa den fin... den behöver en hel del upprustning men den kommer bli toppen när den blir klar ;-) har redan börjat planera.... målning behöver den både inne och ute och sedan lite tankeverksamhet om inredning..... åhhh, vad kul.....oj, ja just det, det är barnens lekstuga.... men jag kan väl få leka lite först ;-) men naturligtvis kommer barnen att få vara med att måla, det kommer de att älska! 

Uppdatering: Var är det fina vädret som de sa skulle komma idag.... isvindar ute och dis på himlen :-(

Inga kommentarer: