lördag 30 maj 2009

Världens bästa svärmor

har jag.... ja, svärfar är inte så pjåkig han heller ;-)
Jag ska ju börja skolan om en vecka... tänkte ta de sista två kurserna för att kunna plocka ut min examen. En sommarkurs och en kurs till hösten. Men saken är den att jag inte har någon fullt fungerande PC och sommarkursen är helt internetbaserad.... ingen bra kombination. Vi har en PC som både är trött och full med skit, så den behöver rensas och göras om. Men nu har snälla svärmor lovat att jag får låna hennes laptop några veckor i sommar så jag slipper stressa iväg med att få någon som kan renovera vår PC och jag slipper ta av våra skattepengar (som oavkortat ska gå till skuld återbetalning) för att köpa en ny bättre begagnad.

Ni som undrar vad jag skriver på nu, så är det en iMac och tyvärr så är vi inte kompisar riktigt även om jag klarar av att uppdatera bloggen så är avancerade beslutstöds-system inget jag tänker försöka mig på, på den här datorn....

Så skönt, för visst det är bara en temporär lösning men det löser ju det mest akuta problemet...

1 kommentar:

Lilla-Ji sa...

Tack för den gulliga kommentaren på min sida! :-D
Hoppas allt e bra! Kram Jenny