söndag 17 maj 2009

Rätt låt vann!!

I alla fall enligt min mening! Och de flesta andras tror jag ;-) med nytt poängrekord och allt. Det hann jag se mellan tupplurerna igår i alla fall ;-)
Förmiddagen idag ägnades åt de sista rötterna från tojorna i den rabatten... än återstår några till...suck.
Efter lunch hade maken tömt släpet med planken till kojan och då var det dags att fylla det igen så vi kan köra och slänga första lasset på tisdag efter jobbet. De förra ägarna har sågat ner träd och grenar och sedan helt fräckt dumpat allting på baksidan av tomten som är mot en hästhage. Visst man slipper se det för toja- (naturligtvis:) häcken döljer det men kommer man på vägen från vår gamla by så ser man den sidan och det såg för trist ut :-( men nu är en del bortrensat och mina armar är fulla med rivsår.... de var lite bråkiga de där grenarna/träden. Än återstår mycket på den sidan eftersom allting fått växa vilt under de senaste tio åren men lite i taget så ska det nog gå. 
Idag lyckades jag ge mig själv mer-arbete med när jag kom på att studsmattan ska flyttas. Vilket innebär att det måste rensas upp där den ska stå istället, men det blir bättre där... lite mer skugga istället för direkt i solljuset som den står nu... men det får komma lite längre fram på prioriteringslistan.
Nu är jag trött, klockan är precis åtta men barnen väckte mig halv sju i morse som vanligt och ville upp och ha välling. Så kudden kallar alldeles strax, det är jobbdag imorgon och energi krävs...
Ja, förresten vägdag på viktväktarna imorgon med. Hoppas på bra resultat.

Inga kommentarer: