torsdag 21 maj 2009

Långledig

Känns helt underbart att vara långledig. 4 härliga dagar som i och för sig redan är ganska uppbokade men med härliga roliga saker... om det inte bara varit för den där lilla detaljen....
Jag har ju två jobb... och mitt extraknäck, där trodde jag att jag hade månaden på mig att slutföra vissa grejor, men se, i tisdags ringde chefen och ville ha sakerna klara samma dag. Inte helt lätt att genomföra när jag har ett heltidsjobb och tre barn... så jag förhandlade till mig helgen. Men där försvann den härliga långa sköna lediga helgen.....  

Det där att njuta av ledigheten, njuta av allt roligt vi skulle göra tillsammans och mysa med barnen... tja, det blir inte samma sak när man har ett stort stressmoln över huvudet.

Men nu ska jag försöka leva som jag lär och njuta av NUET!!! För just nu kan jag inte göra något åt det, just nu ska jag packa inför dagens picknick. Skånes Djurpark är det som ska få besök av föräldragruppen idag... barnen har längtat i en hel vecka ;-)

Viktrapport förresten :-) hade gått ner smått galna 1,5 kg på 2 veckor. Så nu har jag bara 1,2 kg kvar till målvikt på viktväktarna ;-) Det där sista kilot lär ta ett tag men det är nära nu :-)

Take it easy!!!

Inga kommentarer: