fredag 12 februari 2010

Förberedning..

Idag har jag ringt Epoq som vi ska ha köket ifrån och justerat lite på offerten och sagt att vi vill beställa, ska komma prover på posten och sen ska första delbetalningen göras på fredag, tyvärr kommer inte köket förrän i månadsskiftet mars/april, men vi får förbereda annat under tiden.

Jag har ringt och pratat med golvläggaren, som ska se till så att vi får in en snygg våtrumsmatta i tvättstugan. Han kan inte förrän om fyra veckor, men skulle komma inom och hälsa på mig på jobbet i veckan som kommer. Fyra veckor borde innebär ungefär precis när maken är i USA...

Sedan ringde färgaffären och sa att mattan till trappan blir fördröjd, så den får jag inte förrän om tre veckor...

Men vad vi kan göra så länge... är fortfarande att slutföra allting annat... Dvs golvet i vardagsrummet ska målas i helgen. Lister ska införskaffas och målas och sättas på plats...
Golvet i lekrummet ska målas. Tak (panel) och fönster (sista blåa) i tvättstugan ska målas och väggarna i tvättstugan ska målas. Skulle jag sen ändå få tid över innan resten av tvättstugan och köket drar igång så kan jag ju alltid roa mig med att måla om sonens rum.

Sysslolös... näää, tror inte det....

Inga kommentarer: