måndag 22 februari 2010

Turkost!

Så här såg rummet ut innan :) Trägolvet hade en tråkig (jag kallar det diarrégul) färg. Möblerna och golvet liksom flöt ihop. Inspirationen till golvet fick jag (utöver en artikel i Leva & Bo) från fondtapeten.

Rummet är tomt och jag öppnar färgburken och får en liten chock :) lite mer tuggummi turkost än jag tänkt mig... men värt ett försök :)

Golvet är målat 3 gånger och maken spikar upp listerna.

Såhär blev det då :)


Det saknas lite lister (som ska komma upp idag :) men sen ska jag ta nya bilder på hur det blev med möblerna på plats :) Nu är jag supernöjd!!

För den uppmärksamma så har jag även klätt om stolarna. Hade så svårt för att köpa ett enfärgat tyg, men till sist blev det ett i mjukaste rosa.
På första bilden kan man även se en glimt av vår målade trappa ;-)

Så vad tycker ni????

3 kommentarer:

mads sa...

Supersnyggt! När blir det inredningsreportage?

Kram å puss!

/mini.

fröken Sätterlund ✯ sa...

Skitsnyggt!!! Vad bra det blev :) så häftigt!!

Ha det gott,
kram Therese

Ann-Sofie sa...

Skitsnyggt! Du är såå bra på det där, kram