tisdag 14 december 2010

Åh, vad trist..

Har haft en riktigt bra dag idag, men så avslutas den så trist.

På väg hem så plötsligt så står det ett rådjur på vägen... Jag hade inte en chans. Träffade det rakt i huvudet. Stannar och vänder bilen och ber en liten bön att eftersom jag ändå träffade det så snälla låt det slippa lida och redan vara dött...

Men nä, det ligger där och snurrar rundor....åhhhh!! Ganska så snabbt så orsakar jag även trafikkaos på vår lilla väg, förstår inte var alla bilar kommer ifrån, men snabbt blir det långa köer. Jag ringer polisen för vägledning och för er som inte vet, så är det 11414 man ringer. Ett bra nummer som jag lagt på minnet.

Efter en stund ringer en jägare upp mig och han är på väg. En eloge till snälla Therese som stannar och väntar med mig, trots att hon inte alls behöver, utan bara är snäll. Efter en lång väntan, med fortsatt mycket trafik av varierat hänsynstagande så kommer äntligen jägaren och gör slut på lidandet.

Vad skulle du ute på vägen och göra, söta lilla rådjur...

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du klara dig själv!
Rådjuret tänkte säkert likadant om vad skulle du lilla flicka göra där
där jag skulle gå......?