fredag 31 december 2010

Årets sista dag...

Ett otroligt händelserikt 2010 avslutas nu. Vad mycket som har hänt, fast på något sätt så kändes det som att vi hade nyårsafton redan den 16:de oktober, när vi hade inflyttningsfest i vårt hus och de flesta renoveringar var klara. Sedan dess har det mest varit en transportsträcka med väldigt mycket på jobbet, för både mig och maken.

Dagen idag, firas som det blivit tradition att göra, med vår härliga föräldragrupp. Vi samlas alla hemma hos oss och umgås för att sedan även fira årets första dag med härlig gemensam frukost. Förra året lagade jag all maten, både eftersom jag ville och för att vi inte hittade någon spännande catering. Men i år hämtas maten från en fantastisk italiensk restaurang, som drivs av en tvättäkta italienare och det ska bli så spännande!!

Ni som känner mig, vet att jag är otroligt svag för Italien och egentligen skulle vilja vara en tvättäkta italienska. Jag har ju bott där i 10 månader (för väldigt många år sedan) och kärleken håller i sig både till landet, dess invånare, språket och maten =)

GOTT NYTT FÄRGSPRAKANDE ÅR, alla underbara människor där ute som läser min blogg!!

Inga kommentarer: