onsdag 22 december 2010

Jullov

Idag påbörjar både jag och barnen jullovet =) mitt är ju betydligt kortare än deras, men just nu njuter jag bara av att vara ledig några dagar.

Jag har betydligt mindre energi i år än förra året, i år blev det tex inget julpyssel med mammor och barn ur föräldragruppen. Men får väl hitta på något mysigt med bara mammorna åtminstone.. en helg i januari/februari, eller vad säger ni tjejer ;-)

En orsak är ju mitt allt större ansvar och arbetsområde på jobbet. Svårt att säga nej, när det finns så otroligt mycket kul och spännande att jobba med. Jag har ju precis i dagarna skrivit på för ytterligare ett år på jobbet med. Så nu tutar vi och kör lite till.

Vi gjorde handlingsplanen för 2011 på jobbet igår och mitt namn dyker upp mer än vad det gjort tidigare då jag mest har fungerat som hjälpreda för de andra kollegorna, nu är det fler egna ansvarsområden. Så kul, även om 2011 på något sätt redan känns för kort. Får lära mig att prioritera helt enkelt och inte springa runt och försöka fånga alla bollar som kastas åt mitt håll. Det blir väl 2011-års utmaning antar jag, att prioritera.

Avslutar med några bilder på familjens nya medlemmar =)
Nisse väntar på att anfalla bollen
Bullen har hittat sin favorit den färgglada bläckfisken
Har satt upp fågelmatare precis utanför köksfönstret, vilket är väldigt intressant

1 kommentar:

Lilla-Ji sa...

Guuuuuuuuu, va söta!!! *vill ha* Önskar dig en God Jul, vännen! Ta hand om dig o familjen! Kram!