torsdag 13 november 2008

Idag ska min

kompis operera ögonen så att hon ska slippa glasögon. Jag tycker att det är lite läskigt och håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen, vilket det säkert gör, men en operation är en operation.

Idag är det torsdag och imorgon är det ÄNTLIGEN fredag. Det har varit en lång vecka.

Imorgon är det gåsamiddag hos svärföräldrarna utan gås. Låter galet förmodligen men vi har varje år, traditionsenligt, gåsamiddag till Mårten vilket skulle varit förra helgen, men den tillbringade ju jag och svärmor på Ovesholms slott, så då är middagen framflyttad till imorgon kväll istället. Men gåsen uteblir... de var slutsålda där svärmor brukar köpa dom, direkt från uppfödaren, så nu blir det något annat gott istället, men hon har lovat att bjuda på goda svampsoppan som förrätt i alla fall. Fast att det inte blir någon gås är ingen förlust för mig direkt eftersom jag inte äter det ändå. Jag brukar få kycklingfilé istället.

Vet att jag är lite udda, för gås äter jag inte, men svartsoppa äter jag. ;-) Borde vara tvärtom eller hur? Men eftersom det bara brukar vara jag och svärföräldrarna som äter svartsoppan, så har den blivit utbytt mot svampsoppan som är väldans god den med. ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en underbar helg å hälsa hela klanen på "gåsa middan"
Lill Sis

Anonym sa...

Visst har det varit en härlig fredag efter en lååååång vecka...