tisdag 11 november 2008

Var på extraknäcket igår

och då hände en lite annorlunda sak... eller jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka det. Inget som vanligtvis händer mig...

Där var en hel del gäster när jag kom som åt trerätters middag. Och det var tre stycken som jobbade, kocken = kille 28 bast, två övriga= snygg kille 24 bast och snygg tjej 23 bast (som flirtade järnet med killen ;-)) Efter att jag hade suttit där och harvat med mina siffror i drygt en timme så knackade killen på dörren och undrade om jag ville ha lite käk. Han frestade med fläskfilé, svampsås och potatisbakelse med västerbottenost. Kan man motstå?? Inte jag i alla fall.

Så kocken fixade till en snygg tallrik till mig och jag gick och satte mig och åt med K-stad bladet i högsta hugg. Plötsligt kommer hela gänget in med en efterrättstallrik till mig. Innehållande vitchokladmousse och bärsås. Mums igen.

Men nu var redan magen full och jag lyckades bara äta lite grann av denna goda efterrätt. När jag då satt ifrån mig tallriken och lagt ner skeden så sträcker sig killen efter den och käkar upp resten med min sked?????

Alltså jag är inte så känslig så annars men det här kändes väldigt intimt på något sätt... jag menar jag har bara träffat killen två gånger innan, det är visserligen en väldigt härlig jargong men ändå? Hade det varit någon av de ordinarie som jag har träffat 50 gånger istället hade jag inte reagerat men nu kändes det väldigt märkligt. Jag kunde ju inte gärna säga... nej, rör inte den...

Berättade ju om mina olika jobb och chefer igår... man kan väl säga att jag har ett gäng sinsemellan väldigt olika arbetskamrater med...

Inga kommentarer: